Rimpels door voeding

Er zijn voedingsstoffen die het huidverouderingsproces versnellen, deze voedingsstoffen produceren AGE’s; Advanced Glycation End products. AGE’s zijn afvalstoffen die ontstaan bij het natuurlijke proces van suikervertering in het lichaam. AGE’s hechten zich aan het collageen en elastine in de huid waardoor rimpels en huidverslapping ontstaat.

Suiker
Het eten van suikerrijke voeding verhoogd de aanmaak van AGE’s. In onze huid zitten bundels met collageenvezels die zorgen voor de stevigheid van de huid, het is voor de stevigheid van de huid belangrijk dat deze collageenvezels gebundeld blijven. Suiker en suikerrijke voeding schaad deze bundels, hoe meer collageen er beschadigd raakt des te meer rimpels en huidverslapping er ontstaat. Door minder suiker te eten werk je preventief tegen huidveroudering.

Koolhydraten
Na verhitting worden koolhydraten omgezet in zuivere suiker, suiker dat age’s veroorzaakt. Vooral koolhydraten in bereid voedsel vormen een probleem. Beperk je tot koolhydraten uit volle granen, groente en fruit. Ondanks dat dit ook koolhydraten zijn bevatten deze ook anti oxidanten en vitaminen die veroudering remmen.

Margarine
Margarine bevat meervoudige onverzadigde vetten. Uit onderoek is gebleken dat mensen die margarine gebruiken meer rimpels hebben dan mensen die geen margarine gebruiken. De onverzadigde vetten zorgen voor oxidatieve stress in het lichaam wat kan leiden tot schade aan de huid met als gevolg rimpels.

Melkproducten
Melkproducten kunnen de ontstekingsgevoeligheid van het lichaam verhogen en zo oxidatieve stress veroorzaken. daarnaast bevat melkproducten een grote hoeveelheid melksuiker en lactose die de AGE’s verhogen.

Alcohol
Alcohol is giftig en uitdrogend voor het lichaam. Het is geen geheim dat niemand er op zijn best uitziet na een nachtje doorhalen en drinken. Alcohol droogt de huid uit en onttrekt belangrijke voedingstoffen van het lichaam die het nodig heeft om huid, haren en nagels gezond te houden.

Wat dan wel?
Het is natuurlijk niet voldoende om bovenstaande artikelen te mijden om een soepele en gezonde jeugdige huid te behouden. Kies voor producten die het lichaam voeden en ondersteunen. Verhoog groente en fruit inname. Kies voor fruit en groente die vit c (aarbeien, citrus, paprika) en vitamine a; wortelen, zoete aardappelen) bevatten. deze anti oxidanten helpen uw huid gezond te houden en geven het collageen en elastine in de huid de voedingstoffen die ze nodig hebben om rimpels te voorkomen.

Meer weten over huidveroudering en natuurlijke huidverjonging? In een gratis en vrijblijvend consult vertellen we u er graag meer over!

Reacties zijn gesloten.