Verjongend anti aging dieet

Anti aging dieet, minder eten, beter eten.

Een anti aging dieet bevat goede gevarieerde voeding welke de basis is van een goede gezondheid! Een goede gevarieerde voeding kan dan ook nooit vervangen worden door een voedingssupplement,  een voedingssupplement is wel een goede toevoeging aan onze voeding en gezondheid.

De vitaminen en mineralen behoren allereerst in onze voeding te zitten, helaas is dit vaak niet het geval. Te weinig mensen eten elke dag goed, gezond en gevarieerd. Er zijn nog maar weing mensen die alle voedingsstoffen dagelijks  in de juiste verhoudingen  binnenkrijgen. Terwijl we naar mate we ouder worden juist meer extra vitaminen en mineralen nodig hebben.

Als je langer (en gezond) wilt leven is het belangrijk om voedingstekorten te voorkomen en aan te vullen dmv gezonde voeding en anti aging dieet. Voedingstekorten op lange termijn kunnen DNA schade veroorzaken en dat kan leiden tot ernstige ziektes.

We eten te veel, zowel in hoeveelheid als in kwaliteit (te veel suiker, te veel vet, te zout) en ons calorieverbruikt volgt niet, we bewegen vaak te weinig om de afvalstoffen uit onze voeding af te voeren. Door middel van het anti aging dieet en minder calorien te eten vermindert de aanmaak van vrije radicalen (de stofjes die verantwoordelijk zijn voor versnelde veroudering), verhoogt onze immuniteit en vermindert het risico op kanker.

Anti aging dieet
Vermijd stresserende voedingsmiddelen zoals cafeine, alcohol en suiker.

Beperk het gebruik van koffie en alcohol tot max 2 kopjes / glazen per dag.

Vervang suiker door honing of ahornsiroop en kies voor voeding met een lage glycemische index.

Beperk verzadigde vetzuren als vlees, kaas en margarine. Zorg voor voldoende afwisseling.

Kies voor niet geraffineerd voedsel. Raffineren is een proces wat vitamines, mineralen en sppoorelementen uit voedingsmiddelen vernietigd. De belangrijkste geraffineerde voedingsmiddelen zijn:  suiker, bloem, olie en zout. Ingredienten die we terugvinden in de meeste kant en klaar maaltijden, koekjes en frisdrank. Kies liever voor rietsuiker, volkorenbloem en extra virgine olieen.

Gebruik groente en fruit van het seizoen die vers geplukt en rijp zijn.

Controleer het zuur/base evenwicht. Als de zuurgraad in ons lichaam toeneemt wordt het gevoeliger voor infecties, raken we chronisch vermoeidheid en liggen pijnklachten, ontstekingen, artrose, arthritits, osteoporose, peesontstekingen en huidproblemen op de loer. Gebruik daarom meer alkalische voedingsmiddelen zoals fruit en groene groente en minder zuurveroorzakende voedingsmiddelen, zoals vlees, geraffineerde voedingsmiddelen, kant en klaar maaltijden enz…

En natuurlijk ook heel belangrijk, drink voldoende water!

Meer weten over natuurlijke huidverjonging? We vertellen u er graag meer over tijdens een gratis en vrijblijvend consult!

Reacties zijn gesloten.